Dubai – a LEG-ek városa

Dubai nagyon gyorsan növekvő város. Gazdagság, fényűzés, luxuskocsik, felhőkarcolók, olaj és nem utolsó sorban szuper nyaraló desztináció, mindezek és sok más jellemző merül fel ennek a multikulturális metropolisznak kapcsán. Személyesen is volt szerencsém odalátogatni, a világ első, Emirates fedélzetén, és bevallom kiérdemelte ezt a titulust minden téren. Amikor leszálltunk és kimentünk a repülőtérről a pára azonnal megcsapott, éjjel 23:50-kor, olyan volt mintha egy szaunába léptünk volna be, ez jellemző volt a további napokra is melyeket Dubajban töltöttünk.

Április végén utaztunk, amely még ideális a nagy melegeket illetően, a nyári hónapok nagyon melegek, legideálisabb tavasszal vagy ősszel választani Dubajt célpontul. Nagyon sok olyan dolog van, amit csak itt találhatunk meg, ezért neveztem a LEG-ek városának ha valamit mégse találhatunk itt meg, akkor pillanatokon belül elkezdik építeni, lásd Dubai Eye (2017-ben még csak készült, de ma már túltesz majdnem minden óriáskeréken) Ha a világ legmagasabb épületében akarsz állni, akkor Dubaiba kell menned, így működik. A lent felsorolt „Dubai LEG-ek” csak pillanatnyiak, hisz amikor ezt a cikket olvassák, számos más dolog készül vagy épül Dubajban, ami természetesen egyedi lesz, és máshol nem található. Ez is az oka annak, hogy Dubai annyira varázslatos és elképesztő, minden nagyon gyorsan változik. Ha nem figyelünk, könnyen eltévedünk, ahol utolsó látogatásunkkor napoztunk, lehet a következőre már egy új felhőkarcoló vagy bevásárlóközpont áll, mert ez Dubai. Izgi, nem igaz?

Dubai LEG-ek:

• a világ legmagasabb épülete
  • a világ leggyorsabb liftje
  • a világ legnagyobb szökőkútja
  • a világ legnagyobb bevásárlóközpontja
  • a világ legdrágább szállodája
  • az egyetlen 7 csillagos szálloda a világon
  • a világ leghosszabb reptéri terminálja
  • a világ legnagyobb Airbus A380 repülőgépek flottájának tulajdonosa (a legnagyobb repülőgép valaha)

Az Óváros tele van fűszerpiacokkal, ahol a helyi árusok nagyon kedvesek és szinte lehetetlen nem-et mondani ajánlataikra, nagyon szeretik az alkudozást, és végül általában bele is egyeznek az alkuba. Ha itt járunk mindenképp hajózzunk egyet Dubai Velencéjében - a Madinat Jumeirah-ban, akár vacsorával, akár csak gondolával, mint Velencében. Vegyük fel a listára a Jumeirah Beach strandot, mely a legszebb Dubaiban és ingyenes is, csodás kilátással a Burj Al Arab hotelre, egyetlen 7*-os szálloda a világon (szuper fotók készíthetők). Az Emirates Mall is a közelében van, ahol bent üzemel egy síközpont is, tehát a strandról mehetünk akár egyenesen síelni is. Ne maradjon ki a bakancslistáról a táncoló szökőkút sem, mi megnéztünk nappal és éjjel is (éjjel szebb) egyébként mindig más-más zene szól hozzá. A szökőkúttól be lehet sétálni A Dubai Mall-ba, ahol kedvünkre vásárolhatunk, étkezhetünk, kávézhatunk, és innen tudunk felmenni a világ legmagasabb épületébe is a világ leggyorsabb liftjével, a Burj Khalifara. Mi a 124 – 125.ik emeleteken voltunk, de nyitott a 148.-ik is. Mindenképp egyedi élmény, a legideálisabb naplemente előtt menni, és onnan nézni a naplementét és aztán a kivilágított metropoliszt teljes csodájában. Dubai kitűnő választás STOPOVER-nek is, amennyiben valamelyik indiai-óceáni desztinációt látogatjuk meg, a hosszú repülések között tegyünk 1-2 éj pihenőt és fedezzük fel város csodáit, garantáltan hozzá ad az élményhez.

Összességében mindenkinek ajánlom felvenni a bakancslistára ezt a multi-kulti LEG-ek városát, itt olyat láthatunk és fedezhetünk fel amit máshol a világon nem. Ha hosszabb időt töltünk Dubajban, mindenképp látogassuk meg Abu Dhabi-t is, csodás város és Sheik Zayed mecsetje olyan mint egy meséből. Ras Al Khaimah is megér pár napot, az all inclusive szerelmesei mindenképp itt száljanak meg, dubajtól csak 40percre van, és nagyon jó all inclusive szállodákkal rendelkezik. Számomra nagyon kellemes csalódás volt, mivel nem szerepelt a bakancslistán, de kaptam egy lehetőséget amit megragadtam és egyáltalán nem bántam meg.